Frases i Pensaments...

  • "No estoy de acuerdo con tus ideas, pero defiendo tu sagrado derecho a expresarlas."

lunes, 26 de noviembre de 2007

Responsabilitat Social a les Empreses (RSE). Una aposta per la competitivitat?

Responsabilitat Social a les Empreses (RSE).
Una aposta per la competitivitat?



Dijous passat vaig assitir a una jornada al Consell de Treball, econòmic i Social de Catalaunya. http://www.ctescat.cat/index.html Ens creat per la Generalitat.

Van assitir varis ponents entre ells el director de RRHH de Portaventura, El reponsable de RSE de l'empresa ISS, com a empreses grans i el responsable de RSE de Gàfiques Varias de Sant Sadurní d'Anoia com a empreses mitjanes i petites, entre altres.

Va ser força interessant veure les experiències d'empreses que aposten per una responsabilitat Social (RSE) i dintre de les mateixes empreses fan iniciatives per poder fer que la gent estigui més agust, treballi amb un bon ambient i com no, siguin compatitives.

La meva sincera opinió és que jo i crec en aquest tema profundament. És molt important que la gent estigui agust a la feina i també a la seva vida personal... Quan acaba una cosa i comença l'altre? a vegades passem més hores a la feina que a casa i per tant tenim que estar agust.

Altre reflexió, sí una persona que esta bé a la feina, també està bé amb sí mateixa i això fa que les conflictes siguin menys... i per tant, generi més bon rotllo i això també s'encomana.

Feu la reflexió... Esteu bé a la feina? Us porteu els problemes a casa? canviarieu els companys? estàs malament amb el cap ?.... TOT, tot te a veure, més del que ens pensem... l'entorn és important, però no oblideu... moltes vegades l'entorn son persones. Podem canviar, i sinó, pots fer-les canviar...

Us convido a veure la web del CTESC. i que vegeu les ponències de la jornada, i com no, també remarcar que hi ha molta lectura sobre aquest tema si us voleu informar.

Resposta, sí les empreses son més competitives si hi ha implantat una bona política RSE. La meva resposta és Sí, i crec


MANU HJ

5 comentarios:

Anónimo dijo...

Hola Manu:
Molta gent parla que quan es surt de la feina s'ha de deixar penjada la xaqueta de la feina al penjador i posar-te la nova xaqueta de la persona no treballadora: de mare, de companya sentimental, de l'amiga. Jo no estic d'acord amb tantes xaquetes...
A la feina has d'intentar estar bé i fer que els teus col.laboradors també s'hi sentin a gust, perquè això repercutirà possitivament a l'augment de la productivitat i rendiment. Això no vol dir estar tot el dia de bon rotllo i de festa, però si intentar crear un bon clima i aprofitar les sinergies.
I ...es clar això no ho es pot fer des de baix, sinó s'ha de promocionar des de dalt.
No s'ha de viure per treballar, però passem moltes hores al curro!! i per molt que dient que ens ho hem de posar tot a l'esquena quan les coses van malament, és molt dificil fer-ho o no??
M'ha agradat molt aquest document, doneu-li un cop d'ull: http://www.gabinet.com/docs/Responsabilitat_Social_Empreses.pdf

MANU dijo...

Hipòstila, tens tota la raó, per això he volgut fer aquest escrit i penjar-lo. Ja dic, jo a la jornada m'ho vaig passar genial, va ser força interessant i també és un tema que i crec.

A vegades les emprese no és plantejan com fer que la seva productivitat augmenti i que els treballadors estiguin bé, sempre van pensant coses per poder acotar als treballadors.

Un exemple a una empresa de Valls, la direcció els hi paga el 80% del dinar i han fet un menjador. Paguen hem sembla que 3€ per un menu. Per què això?.

Donc perquè és queden a dinar, fan un cafetet, una mica de xerrada i durant la jornada ja no surten a xerrar tant, les entrades i sortides al migdia no és fan eternes i no hi ha absències per les atrdes (ja estan allà). Son petites coses que fan que et sentis agust, i la gent ha valorat que li surt a compte menjar a la feina i no fer el desplaçament a casa...

Son petites mesures, que fan gran avanços...

Doncs aquest és l'esperit.

Moltes gràcies per la teva aportació.

MANU HJ

Anónimo dijo...

Hola Manu,

Estic totalment d'acord amb el que dius.
A vegades resulta difícil treballar a gust quan veus que no et tenen en compte i no es valora el treball que fa l'equip. Sóc conscient que hem de treballar sense esperar res a canvi però les persones també necessitem veure que confien en nosaltres. A vegades no entenen que tots formen part del mateix joc.

MANU dijo...

realment anònim tens raó, tenim que treballar sense res a canvi.

Jo a vegades envejo la gent que d'un Hobby, o d'alguna cosa que realment li agrada, fa la seva manera de viure...

Jo no hem puc queixar... però crec que molta gent podria estar millor...

MANU HJ

Sergi Martín Cabeza dijo...

Hola, Manu.
Encantat de trobar el teu blog buscant recursos sobre RSE.
Em dic Sergi Martín i sóc consultor psico-social, per la qual cosa m'agrada conèixer gent interessada per la RSE.
El meu blog és sergi.martincabeza.eu
A la teva disposició!